נפרדים מהגאב"ד: המונים השתתפו בהלוויה הגדולה | צפו

    נתי קאליש No Comments on נפרדים מהגאב"ד: המונים השתתפו בהלוויה הגדולה | צפו

    בשעה זו מתקיים בירושלים מסע הלוויה של גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי יצחק טוביה וייס זצוק"ל | כל העדכונים והדיווחים | צפו

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה זו מתקיים בירושלים מסע הלוויה של גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי יצחק טוביה וייס זצוק"ל שהסתלק בליל שבת קודש פרשת מסעי, בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, לאחר שביום חמישי חלה החמרה קריטית במצבו הרפואי.

    החל משעות הבוקר המונים החלו להתאסף על יד ביתו שברחוב גבעת משה בירושלים, ומשם המשיך מסע הלוויה לעבר בנייני זופניק ברחוב שטראוס שם ישאו דברי מספד חברי הבד"ץ ובראשם הראב"ד של 'העדה', זקן פוסקי הדור הגאון רבי משה שטרנבוך. הגאב"ד ייטמן ליד קברה של רעייתו ע"ה בהר הזיתים.

    'ביטול מלאכה' של סגירת החנויות באזור הלוויה הוכרז על ידי הבד"ץ, וכמו כן כלל תלמודי התורה ובתי החינוך, ישיבות וכוללים של 'העדה החרדית' בירושלים, בית שמש, טבריה, צפת בני ברק, אחיסמך, ביתר וחריש יהיו סגורים בשעות מסע הלוויה.

    הלוויה עוברת ברחוב מאה שערים בדרכה להר הזיתים. צפו:

    video
    play-sharp-fill
    video
    play-sharp-fill

    צילום: יענקל'ה קורנבליט

    הרב חיים הנפלינג, נכדו של הגאב"ד זצ"ל שוחח הבוקר עם "קול חי" ואמר: "גדו"י היו קמים מלוא קומתם בפני סבא, שכל כולו היה תורה וקדושה. הוא מסר נפש ללימוד תורה כבר מילדות. בליל שבת שרנו לו זמירות שבת בביה"ח, וכעבור כמה שעות נפטר בחטף".

    עדכוני תנועה:

    בדקות האחרונות נפתחו לתנועה הרחובות הבאים:
    – חיים בר-לב.
    – הנביאים.
    – שטראוס.
    – שבטי ישראל.
    – יחזקאל.

    כמו כן, חודשה תנועת הרכבת הקלה באזור.

    בדקות הקרובות יפתחו לתנועה הרחובות:
    – סולטן סולימאן.
    – רוקפלר עד להר הזיתים.

    מהמשטרה נמסר כי: "בהמשך ייתכנו חסימות נקודתיות לסירוגין באזור, עם סיום הקבורה בהר הזיתים ופיזור הקהל. בשל חסימות אלו באזור מסע הלוויה, ייתכנו עומסי תנועה והנהגים מופנים לדרכים חלופיות. ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלהגיע לאזור שלא לצורך ולהישמע להוראות השוטרים".

    צוותי הרפואה של איחוד הצלה מאבטחים כעת רפואית את שלומם של משתתפי מסע הלוויית מרן גאב"ד העדה החרדית בירושלים הגאון רבי יצחק טוביה וייס זצ"ל. עקב מזג האוויר השרבי השורר כעת בירושלים קוראים ב'איחוד הצלה' למשתתפי ההלוויה להרבות בשתייה.

    אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה מסר: "ברצוני לחדד את האזהרה מהלוויות קודמות כי ראוי להימנע מטיפוס על גגות ומרפסות שעקב עומס של בני אדם עלולות לקרוס ולגרום לאסונות ופציעות. חשוב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בכדי למנוע פציעות קשות ואסונות כמו שקרו למרבה הצער בהלוויות קודמות".

    גלעד סלומון מנהל אגף מבצעים באיחוד הצלה הוסיף: "כהפקת לקחים מהלוויות קודמות שנאלצנו לטפל בעשרות נפגעים כתוצאה מנפילות מגובה וחבלות עקב הדוחק הרב, אנו קוראים לציבור הרחב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בכדי למנוע פציעות קשות ואסונות מיותרים".

    אמש, עשרות מתלמידו הגיע לבית מדרשו של הגאב"ד זצוק"ל בגבעת משה בירושלים, ונפרדו ממנו בפעם האחרונה.

     

     

     

     



    0 תגובות